Телекоммуникация нарығындағы еңбек бөлінісі. National Business Quarterly журналындағы мақала

11.11.2012

Телекоммуникация нарығындағы еңбек бөлінісі. National Business Quarterly журналындағы мақала

Қазақстанның телекоммуникация нарығы бүгінде бір қарағанда көрінгендей қарапайым емес. Бір жағынан, нарық тұрақты өсуді көрсетеді, ол тіпті дағдарыс кезінде де өсті (өсу қарқыны төмендеді). Екінші жағынан, нарықта күрделі процестер жүріп жатыр. Технологияның дамуы баға бәсекелестігінің шиеленісуіне және жаңа жабдықтарға, қызметкерлерді оқытуға үнемі инвестициялау қажеттілігіне әкеледі. Мұндай қысымға бәрі бірдей төтеп бере бермейді: соңғы жылдары телекоммуникация нарығындағы күштердің тепе-теңдігі айтарлықтай өзгерді, көптеген ойыншылар аренадан кетті.Бірнеше жыл бұрын Қазақстанның телекоммуникациялық нарығы елеулі ойыншылардың таң қаларлық санымен мақтана алды – "Қазақтелекомнан" басқа бұл компаниялар ASTEL, Nursat, KazTransCom, Транстелеком, TNS Plus, SA Telcom, 2Day Telecom, КАТЕЛКО және басқалар болды.

Бүгінде нарық айтарлықтай қысқарып, ойыншылар іріленді: шағын компанияларға жұмыс істеу қиындай түсті, ал ірі компанияларға жаңа тауашаларды дамыту және басып алу үшін дайын инфрақұрылымы, лицензиялары және командасы бар жұмыс істеп тұрған компанияларды сатып алу оңай болды. Негізгі сатып алушылар "Қазақтелеком" және "КаР-Тел"болды. Жақында процеске "GSM-Қазақстан" ұялы операторының бас компаниясы (Kcell сауда маркасы) да қосылды - TeliaSonera Alem Communications $170 млн компаниясына және KazTransCom магистральдық операторында $35 млн миноритарлық үлеске сатып алды. Нәтижесінде бүгінгі ойыншылар құрамы-бұл "Қазақтелеком" (Nursat және басқа да бірқатар активтерді сатып алған, олардың бір бөлігін табысты сатуға үлгерген), KazTransCom және "Транстелеком" (ұлттық еншілес компаниясы), "КаР-Тел" (Beeline маркасымен жұмыс істейтін және TNS Plus, SA Telcom, 2Day Telecom сияқты компаниялар кіретін VYMPELCOM компаниялар тобына кіретін) және ASTEL.

 

Бұл компаниялардың барлығы, ASTEL-ден басқа, ірі талшықты-оптикалық желілердің иелері. Бұл ретте ASTEL компаниясының басты активі компания ірі спутниктік желіге ие болғанына қарамастан, телекоммуникация саласындағы айрықша бай тәжірибесі мен бірегей сараптамасы болып табылады. Жалпы алғанда, ASTEL-бүгінгі байланыс нарығындағы бірегей құбылыс. Бұл өзінің жер үсті инфрақұрылымы жоқ және қашықтықтан шығып қана қоймай, сәтті дамып келе жатқан жалғыз компания. Сәттіліктің Құпиясы, Мүмкін, команданың кәсібилігінде және менеджменттің ерекше шешімдерінде (мысалы, өткен жылы ASTEL спутниктік оператор бола отырып, жер үсті операторларымен серіктестік келісімдер жасады және өзін телекоммуникация саласындағы клиенттің кез-келген міндетін шеше алатын "байланыс ательесі" ретінде қайта орналастырды).

Бірақ барлық компаниялар, тіпті біреудің қанатына кеткен компаниялар да жақсы бола бермейді. Егер, мысалы, TNS Plus немесе 2Day Telecom сияқты компаниялар дербестігін жоғалтып, тұрақты "тапсырыспен" бас компанияның қажеттіліктерін қамтамасыз ете отырып, табысты жұмыс істеуді жалғастырса, онда Nursat өзін сенімді сезінбейді. Бірақ бұрын ASTEL және Nursat егіздер болатын: екі компания да спутниктік желінің инфрақұрылымы ұқсас, қызмет бағыттары ұқсас спутниктік операторлар (тіпті екеуінде де бір кездері веб – студиялар болған). Бірақ бүгінде компаниялар арасында үлкен алшақтық бар. Ол туралы қаржы көрсеткіштері (сірә, бұл нарық жағдайындағы ең объективті Өлшем) айқын айтады: ASTEL таза пайдасы 2011 жылдың қорытындысы бойынша 890 млн теңгені құрады, бұл өткен жылға қарағанда шамамен 40%-ға өсуді көрсетті, ал Nursat 70 млн теңгеге жуық табыс тапты, бірақ бұл компания үшін де үлкен жетістік болды, өйткені 2010 жылды ол 100 млн теңге шығынмен аяқтады. Т. е. ASTEL сенімді даму мен өсуді, нарықтан озуды көрсетсе де (байланыс қызметтерінің бүкіл нарығы 2011 жылы 18,7% - ға өсті), Nursat қағидатты түрде "плюс" - ке шығу үшін күресуде.Бұл күресте бас компания – "Қазақтелекомның"әкімшілік ресурсы да белгілі бір рөл атқаратыны анық. Бірақ мұндай әдістер қаншалықты тиімді болады? Өйткені, әкімшілік ресурстың болуы - бұл қатаң нарықтық бәсекелестік жағдайындағы қуатты күнқағар, ал бұл, өздеріңіз білетіндей, айтарлықтай босаңсытады. Алайда, тапсырыс беруші бүгінде, кім болса да-жеке компания немесе мемлекеттік құрылым-оның алдында тұрған міндеттерді сапалы шешуді талап етеді. Ал сапаны тек мықты және тұрақты мамандар тобы қамтамасыз ете алады. Мұндай команда бүгінде Nursat бола ма, жоқ па-бұл үлкен сұрақ.

Соңғы уақытта, компания өте қызған күйде болды: басшылық жиі ауысады, штат қысқарады, кейбір филиалдардың жабылуы туралы айтылады.Жалпы, «Қазақтелеком» АҚ компаниялар тобындағы Нұрсәттің тағдыры онша түсінікті емес. Өздеріңіз білетіндей, 2010 жылдың басында «Қазақтелеком» АҚ «Нұрсәт» АҚ -тың 77,08% акциясын сатуға ниет білдіргенін хабарлады. Сатып алушылар болмады. 2010 жылдың аяғында берген сұхбатында «Қазақтелеком» АҚ басқарма төрағасы Қуанышбек Есекеев мұны Нұрсәттің тартымдылығының жеткіліксіздігімен түсіндірді: «Қазір біз компанияны сатып алуды қызықты ету үшін жұмыс жасаймыз. Осы мақсатта біз оның даму стратегиясын қарастырып жатырмыз. … Көптеген адамдар «Қазақтелеком» мен «Нұрсәт» бірдей әрекет жасайды деп ойлайды. Ал енді мен басшылыққа осы стереотипті жою міндетін қойдым. Себебі инвесторлар «Нұрсәт басқа меншік иесіне кетсе, оның әлеуетті абоненттік базасы бола ма?» деген сұрақ мазалайды. Осылайша, бұл активті сату Нурсаттың өзін дамытуды және жалпы экономикалық өсуді талап етеді ». Ал Нурсаттың қаржылық көрсеткіштерінің сәтсіздігі туралы сұраққа Есекеев мырза төмендегідей жауап береді: «Басшылықтың кейбір біліксіз әрекеттері туралы айтудың қажеті жоқ. Мәселе дәл Нурсат пен Қазақтелекомның бір нарықта жұмыс жасауында болып отыр - бұл тарихи түрде болды.

 

Сондықтан қазір «Қазақтелеком» жоқ кейбір тауашалы сегменттерде белсенді нарықтық белсенділікті бастау қажет, Altel -тен ұқсас JET қызметін пайдаланыңыз (100% «Қазақтелеком» АҚ -ға тиесілі). Бірақ, мүмкін, Нурсатты өзгерту мүмкін емес сияқты - кейінірек 2011 жылы Nursat -тың сол кездегі басшысы Әнуар Әубәкіров Expert журналына берген сұхбатында компания туралы тек интернет -провайдер ретінде және тек «стратегиялық перспективалар» туралы айтты. «Қазақтелеком» АҚ компаниялар тобының спутниктік технологиялар орталығын құру. Яғни, біз топтың ішкі қажеттіліктерін қанағаттандыру үшін Нурсатты спутниктік оператор ретінде жандандыру әрекеті туралы айтып отырмыз. Мұндай тәсіл компанияны бәсекеге қабілетті нарықтың мықты ойыншысына айналдыруы екіталай.Сонымен, Қазақстандағы бүгінгі телекоммуникация нарығының тірегі бес компаниямен ұсынылған: Қазақтелеком, Транстелеком, KazTransCom, KaR-Tel және ASTEL.

 

Бұл ретте" Қазақтелеком "ең дамыған жерүсті арналық инфрақұрылымының иесі ретінде бірінші кезекте"операторлар үшін Оператор" болып табылады. Ұлттық компания бола отырып, Халыққа қызмет көрсете отырып, бөлшек сауда нарығында жұмыс істейді. "Транстелеком "және KazTransCom бастапқыда тауашалық ойыншылар бола тұра (біріншісі –" Қазақстан Темір Жолы " үшін темір жолда байланысты қамтамасыз етуде, екіншісі – мұнай-газ секторында), жаңа нарықтарға шыға отырып, өз желілерін барынша монеталандыруға тырысуда. "КаР-Тел" ұялы байланыс және интернетке қолжетімділік қызметтерін ұсына отырып, сондай-ақ арна сыйымдылығын басқа операторларға сата отырып, бөлшек сауда нарығында жұмыс істейді. ASTEL 2500-ден астам базалық станциялардан тұратын Қазақстандағы ең ірі спутниктік желінің иесі бола отырып, сонымен қатар жоғарыда аталған барлық компаниялардың серіктесі болып табылады және телекоммуникация саласында интегратор болғандықтан, олардың барлық мүмкіндіктерін біріктіреді. Егер басқа ойыншылар қызметтерді тек жеке сегментте ұсына алатын болса, ASTEL бүгінде кез-келген ауқымдағы жобаларды кәсіби түрде жүзеге асыратын жалғыз компания.

"Қазақтелеком" немесе "Транстелеком" (мысалы, Алматы-Астана-Алматы бағыты бойынша "Тұлпар" жүрдек поезының жолаушыларына Интернетке кең жолақты қолжетімділікті қамтамасыз ету жөніндегі жоба іске асырылған) сияқты компанияларда дәл осы ASTEL мердігер болып табылатыны да көп жайды аңғартады. Мұндай бөлу, ең алдымен, тереңдей түсетін болады – кейбір компаниялар өз инфрақұрылымдарын дамытып, оператораралық нарықта жұмыс істейтін болады, ал басқалары тапсырыс берушілерге барлық қолданыстағы инфрақұрылымдар базасында барынша тиімді шешімдер ұсыну үшін өз сараптамасын дамытатын болады.